Voetreflex

Een voetreflexbehandeling kan worden ingezet als een ontspanningsmassage of gericht bij bepaalde klachten.

Voetreflex stimuleert de doorbloeding, lymfe- en energiedoorstroming en verhoogt het immuunsysteem. Stimuleert het zelf herstellend vermogen van het lichaam waardoor onder andere klachten als hoofdpijn, stress, darmproblemen en vermoeidheid sterk verminderen of zelfs helemaal verdwijnen.

Voetreflex kan effectief worden ingezet bij o.a. de volgende klachten:

wervelkolomklachten, spierspanningen, hoofdpijnklachten, obstipatieklachten, maag- darmklachten, nier- en blaasklachten, menstruatieklachten, prostaatklachten, verlaagde weerstand, luchtweg aandoeningen, voorhoofdholte ontstekingen, allergieën, slaapproblemen etc.

Afvalstoffen

Tijdens de massage komen afvalstoffen vrij. Om deze af te voeren is het belangrijk na de massage water te drinken.

Reacties op de massage

Net als bij alternatieve therapieën als homeopathie en acupunctuur kan er in het begin, na de voetreflexmassage, een verergering van de klachten optreden. Dit is een goed teken. Het betekent dat de therapie aanslaat. Maar ook zonder deze verergering van klachten heeft de voetreflexmassage effect.

Voetreflex na virusinfectie (Covid-19)

Na een virusinfectie kunnen er restklachten overblijven. O.a. hoofdpijn, benauwdheid, verhoging etc.

Tijdens deze behandeling worden ook bepaalde acupunctuur punten gemasseerd. Blokkades worden opgeheven, zodat de energie weer vrij kan stromen. Je krijgt oefeningen mee voor thuis. Hieronder vindt je de link met de oefeningen.

Oefeningen

Wanneer kan u niet worden gemasseerd:

koorts, ontstekingen aan de voet of breuken, trombose been, open wonden aan voet/been, besmettelijke ziektes.

Tijdens het 1e consult wordt aan de hand van een intake bepaald wat het behandelplan wordt. Deze wordt samen met u opgesteld. Bij acute klachten wordt uitgegaan van 1x per week, gedurende 5-6 weken. Bestaan uw klachten langer en zijn deze chronisch dan wordt uitgegaan van 1 x per 2 weken, 5 - 6 behandelingen.

Vergoeding

Door een bewuste keuze ben ik niet aangesloten bij een zorgverzekeraar waardoor deze therapie door de meeste zorgverzekeraars niet wordt vergoed. Kijk echter voor de zekerheid uw polis nog even na.